Polmarketing

Ezt a naplót azért írom, hogy rámutassak a politika szerencsétlenkedéseire, és rögtön javaslatot is tegyek. A politika művelése, egy marketinges szemével. Lehet másképp is! Írnom kell Gyurcsányról, Zuchslagról, Weiszenbergerrről, Öszödröl is.

Utolsó kommentek

Keresőoptimalizálás és más

2007.11.10. 10:51 Marketinges

Gery kommentje késztetett a következő gondolatok leírására.

Nagy divat a politikusoknál butaságokat beszélni.

Na, ezzel nem mondtam újdonságot, ezért egy kicsit kifejtem, hogy mire gondolok.

Azzal kezdem, hogy én gyakran vizsgálom a politikát menedzsment szempontból. Mennyire képes menedzser lenni egy vezető politikus?
Alaptézisem, hogy a piacgazdaság kikényszerítette az alkalmazkodást a gazdaság szereplőitől, de a politika makacsul ellenáll. A gazdasági életben ha nincs profit, akkor hamar le kell húzni a redőnyt, míg politikában ez nem igaz. Legszebb példa erre a Fidesz, ahol két vesztes országgyűlési választás sem váltott ki változást. Ez egy gazdasági társaságnál elképzelhetetlen, tuti, hogy menesztenék a menedzsmentet.
Ennek megfelelően vidáman nyilatkoznak ilyeneket a politikusok: nem készülünk forgatókönyvvel vereség esetére. Nincs másik javaslatunk. Nem készítünk alternatív programot.
Ha egy vállalat vezető fiókjában nincs "B" terv, arra az esetre, ha az új termék nem hozza a terv számokat, akkor veheti a kalapját. Egy politikus pedig büszkén nyilatkozza, hogy majd improvizál.

Ennek megfelelően, a politikusok, kiváló látszattevékenységként állnak elő újabb és újabb ötletekkel. Az egyik oldalon a Smart Hungary, a 100 lépés, most vidékjárás, a másikon aláírásgyüjtés, gazdasági konzultáció, Jövönk program.
Hagyott-e valamelyik is emlékezetes nyomot?
Pedig erőforrással nincsenek híján.
Készít-e valaki hatástanulmányt, költség elemzést? Elhelyezik-e a hoz-visz koordináta rendszerben ezeket az akciókat? Felmérik-e, hogy célba értek-e az üzenetek?

És visszatérve a címhez: Optimalizálják-e a programjaikat? Megnézik-e, hogy kikhez, milyen eszközökkel tudok szólni? Kik a vetélytársaik, mik a kulcsszavak (hívószavak)?

Gerynek válaszolva: hatalmas új piacok vannak még a politika számára, például a politika iránt kevéssé érdeklődők által látogatott médiumok. Persze hatékony eszközöket kell alkalmazni, amihez szakemberek kellenek. Nem politikusok...

2 komment

Címkék: keresőoptimalizálás politika menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://polmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr93224256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyhaj.blogspot.com 2007.11.10. 18:16:23

A politikusok ilyesmit nem tanultak (elvileg kellett volna nekik)? Vagy csak nem tudják alkalmazni a gyakorlatban?

aranyhaj.blogspot.com

Marketinges · http://labrador.blog.hu 2007.11.10. 20:27:43

Aranyhajhoz:

Igen, a politikus politizál. Olyan ez, mint a mondás: akinek kalapács van a kezében, az mindent szögnek lát.

Tanulhatnának ilyet is a politikusok, de nem a ez a legfontosabb. Engedjék oda a szakembereket. De sajnos a politikusok egy picit paranoiások is, ezért félnek bárkit is helyzetbe hozni.
Hogyan lehet például egy katonai szolgálatra alkalmatlan Szekeres Imre a honvédelmi miniszter?
süti beállítások módosítása