Polmarketing

Ezt a naplót azért írom, hogy rámutassak a politika szerencsétlenkedéseire, és rögtön javaslatot is tegyek. A politika művelése, egy marketinges szemével. Lehet másképp is! Írnom kell Gyurcsányról, Zuchslagról, Weiszenbergerrről, Öszödröl is.

Utolsó kommentek

Válasz a politikai marketing kommentjeire

2007.12.26. 17:49 Marketinges

Először is nagyon köszönöm a sok kommentet. Tudom, hogy nem szokás, de nem baj, én válaszok a témát érintő felvetésekre.
A legfontosabb! Ebben a blogban - elsősorban - nem erkölcsi, hanem gyakorlati szempontból írok a politika szereplőiről. Hoz, vagy visz egy esemény, egy nyilatkozat. Tehát: ha a Magyar gárda sokakban félelmet kelt - egy fekete egyenruhás, menetelő csapat az sokakban félelmet kelt - akkor az a jobboldaltól viszi a szavazatokat. Marketing szempontból indokolható a Gárda létrehozása, mert ezzel felkerült a politikai térképre a Jobbik. De a Fidesznek egyértelműen káros.
Néhány hozzászólásból is kiderült, - bár ez nem reprezentatív minta - hogy  nagyon sok jobboldali szavazó úgy sem szavaz a Fideszre, akár zár a Fidesz a jobb végen, akár nem.
Hoz-visz szemléletben tehát tök mindegy, hogy a gárda megvéd-e a cigánybűnözéstől vagy sem.

A hosszas és szakszerű ideológiai elemzést nagyon köszönöm.

A MIÉP-re sosem szavaztam, Csurka Istvánról szerintem kitalálható a véleményem. Őt is a hoz-visz skálán helyeztem el. Bár itt érdemes megjegyezni, hogy az úgynevezett one-issue (magyarul egy-ügyű) pártok azért érdekes képződmények. Programjuk nincs, általában protest alapon szerveződnek (vagy szervezik őket) hasznot ritkán hoznak. Itt volt például LePen pártja. EU választáson 10%-ot is elért. Népszerű tud lenni, ha egy nem kívánatos jelenséget ostoroz valaki. De mi lenne ha hatalomra kerülne? Program, tudás, szakértői háttér nincs. Ezzel csak a másik oldalt erősítik. Úgy gondolom, ha lenne egy szélsőbalos Tomcat, vagy Budaházy... Orbán hála misét mondatna.

Volt egy kifogás, hogy miért fogalmaztam úgy, hogy "festett szőrzetű Orosz József"? Bár ezt a szófordulatot Fábry Sándortól vettem, de azonosulok vele. Szerintem Orosz József minden szempontból sérti a közizlést, egy ilyen ember nem való a köztévébe. Szerintem egy blogger kifejtheti így a véleményét.  De ettől még őszintén köszönöm az észrevételt.

Egy kommentező feltette a kérdést: Cui prodest? Kinek az érdeke?
Szerintem ezen túl vagyunk. A gárda, a MIÉP, a Jobbik, Tomcat, stb. ezek a baloldal érdekei. Ezzel nem azt mondom, hogy ők baloldaliak. Azt végleg nem mondom, hogy ügynökök, stb. Abban is teljesen biztos vagyok, hogy többségük nagyon tisztességes, jószándékú, helyes célokban hívő ember. Csak sajnos a balliberális oldalt segítik.

A Fidesznek azonban ezt tudomásul kéne venni. Ilyen pályán kell focizni. Tudomásul kell venni az adottságokat, azt is, hogy ma már  a politikában szinte mindent szabad, hogy egy hibát nagyon megtorol az ellenfél és a média. Ha 2006-ban fele annyi hibát követett volna el a Fidesz, akkor biztosan nyer. De nem! A Fidesz nem szakembert bízott meg a kampány vezetésével, hanem politikust. Jöttek is a hibák szépen. Különben nem találtam fel a spanyolviaszt. Ha valaki elolvassa a 2003-as, "Magyarország politikai évkönyvében" a Fidesz és az MSZP beszámolóját a választási kampányról, akkor csak azon csodálkozik, hogy csak ilyen kis különbséggel vesztett a Fidesz.

A baj persze nem ez. A baj az, hogy nem tanult ebből (sem) a Fidesz.

Szólj hozzá!

Címkék: fidesz politikai marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://polmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr36275638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása