Polmarketing

Ezt a naplót azért írom, hogy rámutassak a politika szerencsétlenkedéseire, és rögtön javaslatot is tegyek. A politika művelése, egy marketinges szemével. Lehet másképp is! Írnom kell Gyurcsányról, Zuchslagról, Weiszenbergerrről, Öszödröl is.

Utolsó kommentek

Politikai WEB 2.0 Harmadik rész

2007.11.06. 19:36 Marketinges

Politikai célcsoport

A politikai on-line marketingben is az első feladata célcsoport pontos definiálása. Tapasztalatom szerint a politika szereplői épp úgy beleesnek az alapvető csapdába, a célcsoport meghatározáskor, mint a gazdasági élet szereplői. Nevezetesen a "nekem mindenki, vagy egész Magyarország, vagy minden magyar választó polgár a célcsoportom"  csapdájába. Vajon egy magyar péknek 10 millió ember a célcsoportja? Hiszen mindenki eszik kenyeret! Ugye nem!

Különösen rosszul definiálja a célcsoportját a két nagy néppárt. Ők annyira félnek egy szavazóról is lemondani, hogy képtelenek jól meghatározni, hogy kihez is kívánnak szólni.

Az on-line marketing - mint sok más marketing eszköz - célzottan tud csak működni. Tudnom kell, hogy kinek és mit akarok eljuttatni.

Kezdhetjük azzal is, hogy ki nem a célcsoportom!

Az Internetet nem használók például biztosan nem. Ezt úgy kell érteni, hogy ők nem számítanak. Nem olvasnak engem tehát nem is léteznek. Tehát az ő izlésüknek nem kell megfelelnem.

Véleményem szerint, akkor leszünk a leghatékonyabbnak, ha azt a csoportot célozzuk, akik rendszeresen, aktívan, blogokat, fórumokat is látogatva, RSS-t is használva, feliratkozásra is hajlandó módon használják az Internetet.

Ezekkel a jegyekkel leginkább a közép és felsőfokú végzettséggel rendelkező, fiatal felhasználók jellemezhetők. Ebből adódóan, a stílusnak, a mondanivalónak, a megjelenésnek és az eszközöknek, modernnek "trendinek" kell lennie.

Abban biztosak lehetünk, hogy a humoros, ironikus megoldások sikeresek lesznek. Véleményem szerint a jobboldal, pusztán az irónia eszközével is megnyerhetné a választások. Pechére a "humor nagyágyúi" nem a jobboldal szekerét tolják. De itt az alkalom, hogy behozzanak valamit ebbéli hátrányukból. A miniszterelnök bőven ad magas labdát. Ha Orbán Viktor ennyi hülyeséget, zagyvaságot beszélt volna, ha ennyit pozörködött, majomkodott, grimaszolt volna, mint Gyurcsány Ferenc, akkor az egész ország a hasát fogta volna, minden parlamenti közvetítésnél. Érdemes lenne kihasználni, hogy a miniszterelnök önmaga paródiájának is felfogható, könnyebb lenne legyőzni az irónia eszközével, mint százezres tüntetésekkel, vagy aláírásgyüjtéssel.     


2 komment

Címkék: web 2.0 célcsoport politikai marketing aláírásgyüjtés

A bejegyzés trackback címe:

https://polmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr55220619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyhaj.blogspot.com 2007.11.08. 12:42:06

Na, tiszta érdekeseket írsz... mindig szeretek ilyen tippeket gyújteni!

aranyhaj.blogspot.com

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.11.09. 14:40:00

Nekem is tetszik a blog, most találtam rá Gyurcsányos keresőkifejezéssel a "gyurcsányra nem érdemes keresőoptimalizálni" szösszenetet :D

Pártok helyett ebben a humoros, irónikus megoldásokban nekünk, júzereknek kell tevékenykedni. Ha a Fidesz felrak egy mókás összeállítást Fletóról a fidesz.hu-ra, azt csak a fideszesek fogják megnézni. Ha én, mint független adófizető állampolgár létrehozok egy Gyurcsányt önmagával szembesítő videót - bestofgyurcsany.hu - arra jobbos és balos is rátalál. És a balosoknak nem olyan direkt a dolog, mint ha a Fidesz csinálná.
süti beállítások módosítása